Tuesday, October 27, 2009

2009-2011 Jaffa Ajami


Another Murder near me in Ajamiגל"צ און ליין

חיסול לאור יום: אופנוען נורה למוות ביפו

אורי קואל
17:31 , 19/05/2011

גבר בשנות ה-30 לחייו נורה למוות ברחוב שבטי ישראל על-ידי אלמונים, שנמלטו מהמקום. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום מצאו את הגבר כשהוא ירוי בכל חלקי גופו. כוחות גדולים של משטרה פתחו בחקירת הנסיבות של הרצח. כמו כן מתנהל מצוד אחר החשוד או החשודים בביצוע המעשה



חשד לחיסול ביפו: גבר כבן 30 נורה למוות בצהריים (ה') ברחוב שבטי ישראל על-ידי אלמוני או אלמונים, שנמלטו מהמקום. פראמדיקים של מגן דוד אדום הוזעקו למקום והחלו לבצע בו פעולות החייאה ממושכות שבסופן הם קובעים את מותו. כיווני החקירה הראשונים מעלים חשד כי הגבר נרצח על רקע פלילי.

הגבר נמצא ירוי מספר רב של פעמים כשהוא שרוי על הכביש וקסדה חבושה לראשו. כוחות גדולים של משטרת מרחב דן שכבר נמצאים במקום פתחו בחקירת הנסיבות של הרצח. כמו כן מתנהל מצוד אחר החשוד או החשודים בביצוע המעשה.

רק בחודש שעבר נורה למוות אדם ביפו. ב-10 באפריל נרצח צעיר המוכר למשטרה ברחוב אלברט קיוסו. מהירי נפצע גם חברו. השניים נורו בעת שרכבו על אופנוע.

בפברואר האחרון נורה למוות ביפו סוחר דגים בן 55 ששהה מחוץ למסעדת דגים באזור הנמל שבעיר. הוא פונה לבית החולים וולפסון עם פצעי ירי קשים וכעבור זמן קצר נקבע מותו. שני החשודים בירי הגיעו ככל הנראה למקום וירו מספר פעמים מטווח קצר לעבר הסוחר, שאינו מוכר כבעל עבר פלילי למשטרה.

2010 2 20
Yes you will like it, Tonight I understood that Facebook and Social N. is Good for Lonely People who are not with their Family Friday nights.
I will only say that you will not fall asleep in Ajami Movie!
רימון רסס הושלך ביפו

25/10/2009 18:48:30

הלילה הושלך רימון רסס בפסז' ברחוב יפת ביפו, נגרם נזק קל לרכב שחנה במקום, טרם אותרו חשודים, המשך חקירה במרחב יפתח.
As Reported by the Police a Hand Grenade went of on the other side of the Building Saturday Night (Sunday Morning at about 2 am) I had a sleepless night and only Monday I heard this bad News. Ajami is like the Movie.

Thursday, August 27, 2009

2009 Tel Aviv-Yafo New Covey Book and 4 Principles

Predictable Results in Unpredictable Times. Covey , Whitman and England.
Review of the book:
This book gave me more insight about how to get the right things done in an organization than any other management book I have ever read. It is delightful to read and simple to see how its principles can be applied. --Clayton M. Christensen, Robert & Jane Cizik Professor of Business Administration, Harvard Business School

Product Description
If there is one thing that is certain in business, it is uncertainty; still, some companies perform reliably and with excellence in spite of changing circumstances. Predictable Results in Unpredictable Times is about four essentials for getting great performance in good times and bad.

(1) Excellent Execution: Winning companies have simple goals with clear targets and strong follow-through. All team members know what to do about the goals and they execute precisely.

(2) High Trust Levels with All Stakeholders: Low trust slows you down and raises your costs especially in times of turmoil. But when trust levels rise, everything speeds up and costs go down.

(3) Achieving More with Less: In tough times, everyone tries to do more with less, but the real question is more of what? Winning companies focus on giving more value not just cutting back.

(4) Transforming Fear into Engagement: Unpredictable times create anxieties that distract you just when you need total focus. Winning organizations entrust people with a mission and strategy they can believe in, channeling their anxiety into results.

These principles can help companies win regardless of the turbulence of the ride or the shock of overwhelming change.

About the Author
Dr. Stephen R. Covey is an internationally respected leadership authority, teacher, writer, organizational consultant, and co-founder and vice chairman of FranklinCovey Co. He is author of The 7 Habits of Highly Effective People, which Chief Executive magazine has called the most influential business book of the last 100 years. The book has sold nearly 20 million copies, and after 20 years still holds a place on most best-seller lists.

Dr. Covey earned an MBA from Harvard and a doctorate from BYU, where he was a professor of organizational behavior. For more than 40 years he has taught millions of people including presidents of nations and corporations the transforming power of the principles that govern individual and organizational effectiveness. He and his wife live in the Rocky Mountains of Utah.




Robert A. Whitman is chairman of the board and CEO of FranklinCovey.


A Harvard MBA, Whitman was one of four managing partners, CFO, and a board member of Trammell Crow Group. Later, as president and Co-CEO of the private equity firm Hampstead Group, he acquired significant equity in and helped a number of companies in the hospitality, retirement housing, restaurant, and theme park industries achieve significant growth. He has served on the board of Wyndham Hotels and Resorts, and as chairman and CEO of Forum Group Inc., now part of Marriott International.

Fascinated by FranklinCovey s mission to help build great and enduring organizations, and already serving on its board, Whitman joined the company as chairman and CEO in January 2000. Since then, he has immersed himself in the inner workings of hundreds of FranklinCovey client organizations to understand what it takes to produce the outcomes of greatness.

An avid mountaineer, rock and ice climber, Whitman enjoys climbing in the Rocky Mountains and the Alps. He has finished the Hawaii Ironman World Triathlon Championship race nine times.

Bob and his wife are the parents of two children and make their home in Salt Lake City, Utah.

Thursday, August 20, 2009

2009 Tel Aviv-Yafo Dudu Topaz Tragic Suicide


Dudu Topaz like Zohar Argov will not be Forgotten
All though the story is not the same Zohar Argov also died in Jail and became more famous after his death,
Dudu Topaz should have been prevented from Suicide.
The Pressure of the Media and the Social-Political pressure is similar.
Much of Dudu Topaz`s Material will stay with us and his Family.
Tragic and unfair end. He would have recovered in a Regular Jail.
That was my Response to Haaretz Article to this Tragedy.

I met Dudu when I worked in Century Tower some years ago.

Thursday, August 13, 2009

Saturday, August 8, 2009

2009 2nd August Tel Aviv-Yafo Amos Kenan Dies

I spoke to Rona Kenan at Protest Sunday following Murder attack at Homo-Lesb Center.

August 6, 2009 nytimes.com

Amos Kenan, Israeli Writer and Iconoclast, Dies at 82

Amos Kenan, an iconoclastic Israeli writer whose anti-religious and anti-Zionist views made him a longstanding irritant to the political establishment, died on Tuesday in Tel Aviv. He was 82.

Plans for his funeral were announced to The Associated Press by Uri Avnery, a friend and colleague of Mr. Kenan’s since they served together in the 1948 Arab-Israeli war. No cause of death was given in wire-service reports.

Mr. Kenan, who fought in the 1948 Arab-Israeli war but also belonged to the anti-Zionist and anti-religious Canaanite movement, consistently roiled Israel’s political and cultural waters as a columnist, novelist, playwright, painter, sculptor, screenwriter and filmmaker. Somehow he maintained a career as a restaurant critic as well.

He was a scathing critic of Israeli religious leaders, and when the mood suited, extended his range beyond Judaism.

His play “Friends Talk About Jesus” was banned from the stage by the Israeli Supreme Court in 1972 for being unacceptably contemptuous of religion.

Politically he was unpredictable. In the 1980s he scandalized his old comrades from the pre-1948 underground when he compared the Palestinian struggle to their own youthful campaign, and in his fiction he took an absurdist, dystopian view of Israel’s future.

Mr. Kenan was born as Amos Levine in Tel Aviv. His parents were secular socialists, and as a teenager he joined the socialist-Zionist Hashomer Hatzair (Youth Guard) and dropped out of high school to work in a factory.

As the struggle for Israeli statehood gathered momentum, he joined the Lehi, referred to by the British as the Stern Gang, the most extreme of the underground paramilitary organizations in Palestine.

At the same time, influenced by the poet Yonatan Ratosh, he joined the Canaanites, a small but influential group of artists and writers who hoped to build a Hebrew rather than a Jewish state in the biblical land of Canaan that would embrace both Arabs and Jews. It regarded Judaism and Islam as retrograde, and dissociated itself from the Jewish Diaspora. He was a founder of the group’s magazine, Alef.

After fighting in the Israel Defense Forces during the 1948 war, in which he was wounded, he began writing a satirical column, Uzi & Co., in the newspaper Haaretz, and began taking potshots at important religious figures.

In 1953 he was arrested on suspicion of throwing a bomb into the garden of the transportation minister, who had just banned driving on the Sabbath. Although the courts acquitted him, the newspaper’s publisher fired him.

From 1954 to 1962 he lived in Paris, where he wrote several plays influenced by the Theater of the Absurd.

He also wrote two newspaper columns, the Wandering Knife for Haolam Hazeh and Sparks From the City of Lights for Yediot Aharonot.

After returning to Israel in 1962, he picked up where he left off. He inaugurated a new column in Yediot Aharonot that ran for the next 40 years and published his first novella, “At the Station” (1963).

His most successful novel was “The Road to Ein Harod,” an Orwellian mixture of history, fantasy and philosophy in which an Israeli and an Arab are thrown together after a military coup sends Israel hurtling toward fascism.

In 1970 Mr. Kenan helped found the Israeli-Palestinian Council. He later joined Ariel Sharon’s Shlomtzion Party, named after Mr. Kenan’s daughter Shlomtzion.

Mr. Kenan is survived by his companion of nearly 50 years, Nurit Gertz, and their daughters, the poet and singer Rona Kenan and Shlomtzion Kenan.

Wednesday, July 29, 2009

1999 Chicago Waiting for You. Chicago BLUES

Chicago BLUES Wednesday 3/24/1999
I am still waiting for you waiting for you! Where are yu ?
Here I am far from Home, Missing you all in the Holyland
Here I am in Chicagoland waiting for you waiting for you!
I don't know who you are and where are you,
but I am waiting for you waiting for you!
You who will end my lonliness and will let me take you
in my arms and take you with me home to the Holyland.
I promised you all that I'll be back,
I promised Korin that "We have no other country"
allthough the Politics are Crazy!
Here I am in Dollar-land I am still waiting for you waiting for you!
Where are you and Who are you?
All I have is Green Dollars and my BLUES.
Shmuel Cohen Chicago.

Friday, July 3, 2009

2009 Israel, Jewish ? Zionist? Democratic? Dror

הארץ עודכן ב- 02:05 03/07/2009

יחזקאל דרור | מהותנו בידינו


אפשר להעלות כמה וכמה שיקולים בעד ונגד הדרישה להכיר בישראל כבמדינה יהודית. הנימוקים בעד נראים ברורים: ברמה הטקטית והאסטרטגית מעמידה הדרישה למבחן את נכונותם של הפלסטינים, הסורים, ומדינות המזרח התיכון בכלל, לבצע קפיצת מדרגה בכל הנוגע להשלמה עם קיומנו; זאת תוך כדי הכרה במהותה המיוחדת ישראל וקבלתה כעובדה שאין עוד לערער עליה. יש לכך חשיבות פסיכולוגית, שממנה נובעות השלכות מדיניות-ביטחוניות שאין להמעיט בערכן.

לכך מצטרפת התקווה, שהכרה פורמלית במהותה היהודית של ישראל תבלום את הדרישה למימוש "זכות השיבה" של הפליטים; תבהיר למיעוטים בישראל את מעמדם כאזרחים, תוך שרטוט קו אדום שידגיש את חוסר התוחלת שבחזונות השואפים לערער את המהות היהודית של המדינה, ותחזק את הלגיטימציה העולמית לקיומה של ישראל כמדינה יהודית.

ואולם, אי אפשר להתעלם מן החשש, שהדרישה הישראלית להכרה נובעת גם מגורם לא מודע, קולקטיווי, שהוא בעייתי מאוד. ייתכן שאנחנו סובלים עדיין מהפחד ה"גלותי" שמא מדינה יהודית לא תצליח להחזיק מעמד - פחד שמלווה בביטויים של חוסר אמון בכוחנו או של אמון-יתר בכוחנו.

מדובר בספקולציה, אך יש בה כדי להסביר עמדות מדיניות-ביטחוניות לא רציונליות מובהקות, מ"שמאל" ומ"ימין" כאחד, שקשה להבינן אחרת. אם ההערכה הזאת נכונה, אזי מדובר בתופעה מסוכנת המעוותת את שיקול הדעת. או אז, העמדת הדרישה להכרה ערבית במהותה היהודית של ישראל באה במקום פעולה תכליתית מצדנו לחיזוק מהותנו זו.

וכאן אני מגיע לשיקולים נגד הדרישה. היא איננה מקובלת בדיני המשפט הבינלאומי הנוגעים להכרה במדינות: מכירים במדינה הכרה למעשה או הכרה מלאה ללא כל קביעה בדבר מהותה כמדינה חילונית, קתולית, מוסלמית וכדומה. זאת ועוד, הדרישה להכיר בישראל כבמדינה יהודית רומזת שמהותנו תלויה בהכרה כזאת, שאותה הצדדים שכנגד יכולים גם לבטל.

אין בהכרח גם קשר ריאלי בין הכרה במהותה היהודית של ישראל ובין סוגיית הפליטים. אפשר להכיר בישראל כבמדינה יהודית ובכל זאת לדרוש את חזרתם של פליטים רבים. מצד אחר, גם בהיעדרה של הכרה כזאת יכולה ישראל, וצריכה, לסרב בתוקף לקלוט כמות משמעותית של פליטים. כל מי שמוכן לנהל אתנו משא ומתן בתום לב יבין זאת גם אם לא יודה בכך.

שיקול חשוב במיוחד הוא זה הנגזר מההנחה שישראל רוצה בתום לב להתקדם לשלום יציב ככל האפשר; במידה שהנחה זו נכונה, הרי שאז הדרישה להכרה מפורשת בה כבמדינה יהודית מוסיפה קושי חמור, אפילו פטאלי. שכן גם שליטי ערב הרוצים להכיר בישראל ולנרמל את היחסים עמה לא יוכלו להרשות לעצמם - כדי לא לפגוע ביציבות משטרם - להכיר במפורש בישראל כבמדינה יהודית.

לשיקולים בעד ונגד מצטרפת העובדה שמהותנו כמדינה יהודית תלויה בנו ובנו בלבד. הדרכים לחיזוקה ולהעמקתה של מהות זו כוללות מדיניות דמוגרפית, הסדר מחדש של מעמד מוסדות הדת בישראל, גיור מזורז, שינויים במערכת החינוך שיש בהם ממש, חיזוק סמלים יהודיים פלורליסטיים וכן צעדים נוספים לגיבוש הזהות וההזדהות היהודית בקרב הדור הצעיר. בין עתידה של מהותנו היהודית לבין הכרה במהות זו על ידי מדינות ערב אין ולא כלום. ואילו שכרה של התקווה, שהכרה כזאת תחזק את יציבותם של הסכמי השלום, יוצאת בהפסדה על ידי הקטנה עד קרוב לאפס של הסיכוי להגיע להסכם הכולל הכרה מפורשת כזאת.

השאלה היא אפוא אם אפשר ליצור סינתזה, המשלבת את היתרונות של ההכרה ללא החסרונות של הדרישה להכרה. אני חושב שכן. הדרך המומלצת היא לחוקק "חוק יסוד חוקתי", שיתקבל על ידי רוב מיוחס של הכנסת, בעל מעמד רם יותר מחוקי היסוד, כולל חסינות בפני ערעור משפטי.

חוק זה יקבע, כי ישראל היא מדינה יהודית ומדינת העם היהודי בכללותו, יחד עם היותה המדינה הדמוקרטית של כל אזרחיה.

הכרה במדינת ישראל שיש לה חוק חוקתי כזה צופנת בתוכה הכרה במהותה כמדינה יהודית, בלי שיהיה צורך לקבוע זאת במפורש. לכן, מחקיקה כזאת אפשר יהיה להפיק את כל היתרונות המצויים בדרישה להכרה בישראל כבמדינה יהודית ולהימנע מכל החסרונות שבה. זאת ועוד, חוק יסוד חוקתי כזה, והדיון בו, יוסיפו ויבהירו לנו שהאחריות למהותנו מוטלת עלינו ועלינו בלבד.

ספרו החדש של יחזקאל דרור "מדינאות מדינית-ביטחונית למדינת ישראל" יצא לאור בימים אלה